• امروز : چهارشنبه - ۱۲ شهریور - ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 3 September - 2025
3
🔻حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی دراجلاسیه معاونان آموزش حوزه‌های علمیه کشور:

ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزش

  • کد خبر : 4376
  • ۱۱ شهریور ۱۴۰۴ - ۱۲:۱۹
ورود حوزه‌های علمیه به مرحله جدید تحول آموزش

🔻حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی دراجلاسیه دو روزه معاونان آموزش حوزه‌های علمیه کشور: 🔘طرح‌های تحولی مهمی برای حوزه‌های علمیه به شورای عالی ارسال شده تا به دغدغه‌های رهبری معظم و مراجع عظام پاسخ داده شود. 🔘 این طرح‌، ناظر به بسته سیاست ها و الزامات طراحی نظام آموزشی حوزه است که طی مشورت با جمعی از […]

🔻حجت‌الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی دراجلاسیه دو روزه معاونان آموزش حوزه‌های علمیه کشور:
🔘طرح‌های تحولی مهمی برای حوزه‌های علمیه به شورای عالی ارسال شده تا به دغدغه‌های رهبری معظم و مراجع عظام پاسخ داده شود.

🔘 این طرح‌، ناظر به بسته سیاست ها و الزامات طراحی نظام آموزشی حوزه است که طی مشورت با جمعی از اساتید سطوح عالی و کارشناسان تهیه شده است.
🔘 همچنین طرح های دیگری درباره دوره دوم درس خارج است؛ پیشنهاد دوره دوم ۴ تا ۶ ساله با ثبت سوابق علمی و مزایای غیرمدرکی برای طلاب. این امر به ارتقاء کیفی تحصیلات وتشویق به ادامه تحصيل کمک می‌کند.

🔘اعتباربخشی به دروس عالی غیر فقه و اصول (مانند تفسیر، فلسفه، اخلاق) از دیگر طرح‌هاست. این دروس با سابقه طولانی در حوزه، پس از تصویب طرح، رسمی شده و سوابقشان ثبت می‌شود.

🔘طرح‌های فوق تخصص و فوق سطح ۴ نیز در دستور کار قرار دارد؛ فعلاً برای فقه و فلسفه، جهت تکمیل دوره‌های تخصصی پس از سطح ۴.

🔘اعتباربخشی به سوابق اساتید و طلاب در دروس فوق برنامه ضروری است. این دروس برای احیا سنت های حوزوی و پاسخگویی به نیازهای علمی روز و مقتضیات زمان تدوین شده‌اند.

🔘طرح تطبیق‌سازی دروس حوزه‌های علمیه قم و نجف نهایی شد! این گامی بزرگ برای همگرایی علمی و ثبت سوابق طلاب و تدریس اساتید ایرانی در نجف است.
🔘حمایت ویژه از طلاب سطوح عالیه با طرح “ماندگاری هدفمند” و طراحی رشته‌های جدید در کلام، تفسیر، اخلاق و فلسفه با مدل فقه و اصول، از دیگر برنامه‌های تحولی است.
•┈،،••✾•🌿🌺🌿•✾••،،┈•
👉https://eitaa.com/EUismc
https://amoozesh.ismc.ir

لینک کوتاه : https://amoozesh.ismc.ir/?p=4376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰